Własne biuro podróży, to z pewnością jest marzenie niejednego z nas. Niemniej, prawda jest zgoła inna, niż ta, którą przedstawia sobie w głowie większość osób. Własne biuro podróży, to nie przebieranie w ofertach i sprzedaż z zyskiem kosztownych, luksusowych wycieczek jak wycieczka Kenia Safari. Własne biuro podróży, to często setki kłopotów, problemów oraz nieustanne zażalenia narzekających i niezadowolonych klientów. Niemniej, na obecnym rynku turystycznym, można w odpowiedni sposób, znaleźć miejsce dla siebie. Prowadząc małe, ale bardzo konkretne biuro turystyczne, którego ofertą trafić można do osób wyjątkowych.

Po pierwsze, wąska ale konkretna oferta

Chcąc prowadzić biuro podróży, które skierowane będzie do wąskiej liczby osób, należy przede wszystkim skupić się na ofercie. Ta, powinna być nie tylko konkretna, ale również stosunkowo wąska. Większość biur podróży, oferuje podobne wycieczki, w podobnych cenach. Większość opiera się o nocleg, posiłki, dojazd i powrót. Tymczasem, atrakcje najczęściej są dodatkowo płatne i załatwiane bezpośrednio na miejscu. Skupiając się na odpowiednich kierunkach, decydując się na odpowiednie trasy, a także planując w sposób rzetelny każdą wycieczkę od początku do końca, można sklecić bardzo ciekawą ofertę.

Dlaczego oferta powinna być wąska? Ano, przede wszystkim ze względu na jakość obsługi. Duże biura podróży mogą pozwolić sobie na zatrudnienie sztabu specjalistów, małe – nie może sobie na to pozwolić. Tym samym, powinno się skupić na niewielkiej ofercie, która pozwoli zadbać o każdego z klientów.

Ciekawe wycieczki oraz atrakcje

Ważne jest, aby klient miał w czym wybierać i mógł wybrać dla siebie to, co najciekawsze i najważniejsze. W tym celu, wybór choć wąski powinien być atrakcyjny dla turysty. Warto posiadać w ofercie wycieczki, którymi można zaciekawić kogoś, kto lubi odpocząć podczas podróży, kogoś, kto lubi zwiedzanie oraz atrakcje podczas wakacji, kogoś, kto lubi odpoczywać w trybie mieszanym, a także dla kogoś, kto lubi wyzwania i na przykład, sporty ekstremalne. Safari, specjalna oferta nurkowania, czy wiele innych, mogą ułatwić wybór klientowi i klient, mając to zagwarantowane w ofercie, chętniej zdecyduje się na konkretną wycieczkę, nawet jeśli cena wyda się wyższa niż w przypadku dużego, ale również traktującego klientów taśmowo – biura podróży.

Ciekawe wycieczki, czym są? Przede wszystkim, aby wycieczka była ciekawa, powinna być z jednej strony wypełniona atrakcjami, a z drugiej, oferować również powinna elementy odpoczynku. Im wycieczka będzie mocno zróżnicowana, tym lepiej. Warto również, aby oferta danej wycieczki była dosyć elastyczna dla danego klienta. Elastyczna, czyli taka, gdzie z niektórych elementów klient będzie mógł zrezygnować. Pozwoli to, zwiększyć zasięg wycieczki, bowiem, jeśli ktoś nie lubi i nie chce nurkować, nie wykupi lub nawet nie zainteresuje się wycieczką, której nurkowanie jest już opłacone i nie można z niego darmowo zrezygnować.

Categories: Reklama i PR