Marketing b2b powinien zainteresować wszystkie firmy, które chcą zwiększyć sprzedaż do innych przedsiębiorstw.

  1. Dlaczego warto postawić na marketing b2b?

  2. Krótkie porównanie marketingu b2b oraz b2c

  3. Gdzie szukać porad na temat marketingu?

Dzięki temu możliwe jest między innymi generowanie wyższych sprzedaży przy mniejszym nakładzie pracy.

Dlaczego warto postawić na marketing b2b?

Na początek należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czym tak naprawdę jest marketing w b2b. Otóż są to działania związane z produktami oraz usługami, które kieruje się do różnych firm. Chociaż rynek ten jest mniejszy niż w przypadku b2c (gdzie odbiorcą jest konsument), to jednak pozyskanie klienta b2b jest dużo korzystniejsze. Wynika to między innymi z większych wartości transakcji oraz dużej szansy na nawiązanie stałej współpracy.

Krótkie porównanie marketingu b2b oraz b2c

Marketing w sektorze b2b ma wiele wspólnych cech z marketingiem b2c, jednak ze względu na istotne różnice należy najpierw dobrze poznać temat, a dopiero później zabrać się za tworzenie strategii. Dzięki temu uda się osiągnąć lepsze efekty. Porównując natomiast b2b z b2c, to oprócz oczywistych różnic – jak wspomniany już typ klienta – trzeba uwzględnić również długość procesu zakupu (w przypadku b2b jest on z reguły dłuższy), procesu sprzedaży (w przeciwieństwie do b2c, sprzedaż do firmy wymaga zapewnienia fachowego doradztwa na każdym etapie transakcji) oraz koszty (te w branży b2b są nieporównywalnie wyższe i standardem są kwoty zaczynające się od kilku tysięcy złotych).

Gdzie szukać porad na temat marketingu?

Jeżeli powyższe informacje wydają ci się skomplikowane, powinieneś zapoznać się ze szczegółowym opracowaniem na temat marketingu, gdzie wszystko zostało dokładnie wyjaśnione. Dzięki temu prowadzony przez twoją firmę marketing b2b zyska na skuteczności, a to pozwoli ci zwiększyć zyski z prowadzonej działalności. Wiedza na temat tego jak wykorzystać marketing internetowy w b2b ma w dzisiejszych czasach kluczowe znaczenie, szczególnie że firm działających w b2c stale przybywa i coraz trudniej jest zdobyć nowych klientów. Dodatkowo rynek b2b idealnie sprawdzi się w przypadku firm, które oferują takie produkty i usługi jak sprzęt biurowy, specjalistyczne oprogramowanie, doradztwo finansowe oraz rozwiązania związane z bezpieczeństwem. Pamiętaj jednak, że wybór b2b wcale nie musi oznaczać rezygnacji z klientów końcowych, a najlepsze efekty przynosi połączenie obu obszarów. Początkowo może się to wydawać trudne, ale z czasem na pewno pojawią się efekty.