Kwestie wizualne, a skuteczne pozyskanie i zatrzymanie klienta

Każdy krok w biznesie może prowadzić do sukcesu. Niestety źle postawiony krok, nie tylko oddala od sukcesu, ale i potrafi sprawić, że dotychczasowy klienci szybko przejdą do konkurencji. By skutecznie pozyskać i zatrzymać klienta, trzeba zaoferować mu coś, czego inni nie mają bądź przedstawić to w taki sposób, by zyskać na pożądanej reakcji. Ogromną rolę odgrywają w tym wypadku szeroko pojmowane kwestie wizualne, i tu zaczyna się droga różnego rodzaju kopert.

Przesyłka niczym prezent

Wzrok to dla nas najważniejszy zmysł. To nim operujemy, decydujemy o zakupie czegoś, co nam się podoba bądź też nie. Wzrok niebagatelną rolę odgrywa wtedy, gdy firma chce nam zaoferować jakiś produkt. W końcu w pierwszej kolejności widzimy opakowanie, a nie jego zawartość. Oceniamy, czy wybrany artykuł miał szansę dotrzeć do nas bezpiecznie, w stanie nienaruszonym. Jeśli tak jest, firma ma dodatkowy punkt. Gdy opakowanie i bezpieczeństwo transportu zawodzi na całej linii, to obwiniamy nie tylko kuriera, ale i firmę – bo może mogła postarać się, po prostu bardziej?

Przesyłka ciekawie opakowana, a przy tym wciąż dobrze zabezpieczona, rzuca się w oczy. Staje się charakterystyczna, nawet jeśli opakowanie za chwilę ma trafić do kosza. Upragniony zakup odpakowywany z papieru, pudełka czy wyjmowany z koperty, cieszy jeszcze bardziej. Rolę na tym polu mogą zatem zacząć odgrywać koperty, w tym bąbelkowe, które nie bez powodu są coraz chętniej wykorzystywane.

Niepozorne, ale…

Skierujmy swój wzrok na koperty bąbelkowe, bo to one zdobywają świat transportu i nie tylko. W tradycyjnej kopercie nie można zmieścić zbyt wiele, nawet decydując się na zakup większego rozmiaru. Kilka kartek, złożonych bądź nie, i miejsce się kończy. Poza tym taka koperta niczym się nie wyróżnia, a i ochrona zawartości pozostawia wiele do życzenia.

Teoretycznie niewiele się różniące są koperty bąbelkowe. Niewiele, bo można je zakupić w podobnych rozmiarach, także białe lub kolorowe, a „jedyna” różnica to wypełnienie folią pęcherzykową. „Jedyna”, bo konstrukcja całości jest dość niepozorna, ale niesie ze sobą mnóstwo zalet, a przekonują do tego produkty dostępne np. w E-hurtownia-opakowan.pl.

W kopercie bąbelkowej można przesłać wiele artykułów – delikatnych, drobnych, które nie powinny być narażone na działanie czynników zewnętrznych, wstrząsy czy przemieszczanie się w paczce. Stosunkowo duża liczba rozmiarów kopert bąbelkowych do wyboru sprawia, że można je z powodzeniem dostosować do przesyłanej zawartości. Zysk w postaci zabezpieczonej przesyłki, chronionej przed wstrząsami, upadkami, a co za tym idzie, uszkodzeniami mechanicznym. Nawet gdy zewnętrzna warstwa papierowa nasiąknie wilgocią lub zostanie uszkodzona i przerwana, wewnętrzna warstwa składająca się z foliowych pęcherzyków wypełnionych powietrzem, wciąż będzie chronić.

Przyciąga klientów? Ależ tak!

Koperty bąbelkowe dostępne są nie tylko w różnych rozmiarach, ale i w rozmaitych kolorach. To jeszcze jeden dodatkowy element wizualny, który można wykorzystać, by zainteresować potencjalnego odbiorcę, ale i zachować dobry kontakt w relacjach z klientami, którzy danej firmie zaufali już jakiś czas temu.

Kolor łatwiej dostrzec w gąszczu innych przesyłek i z powodzeniem może być on spójny z motywem przewodnim danej firmy. W ten sposób zawsze będzie się z nią kojarzył i na pewno zostanie łatwiej zapamiętany, a koperta wciąż będzie stanowić miejsce na kolejne detale wizualne. Spośród dostępnych i powszechnie stosowanych metod na reklamę, promocję i zaskarbienie sobie zaufania odbiorców, ten staje się prosty w wykonaniu, ekonomiczny i uniwersalny, bo skorzystać na nim może dosłownie każda branża.

Ekonomię lubi także klient

Ekonomiczne rozwiązanie w postaci koperty bąbelkowej związane jest z niewielkim kosztem samej koperty, ale i jej niską wagą, co oznacza mniejszą zapłatę za wysyłkę. Ten aspekt doceni każda firma, która nigdy nie ma odpoczynku od inwestycji i szukania miejsca na oszczędności. Klient zaś będzie zdecydowanie bardziej chętny nawet na nieco droższy zakup danego artykułu, ale w tej firmie, która nie proponuje transportu w cenie, jaka zaczyna być niewiele niższa od ceny samego zakupu. Liczą się bowiem koszty sumaryczne, ale i stosunek ceny produktu do ceny transportu.

Koperta bąbelkowa to rozwiązanie, które dziś docenia już nie tylko branża transportowa, ale każdy klient biznesowy, a także odbiorca indywidualny. W niewielkim rozmiarze kryje się sporo możliwości i zalet, wobec których przedsiębiorcy z pewnością nie przejdą obojętnie.

Categories: Reklama i PR