Każdy wie, że dobry serwis internetowy, bez względu na to, jak dobrym pomysłem będzie, jeśli ma przynosić zyski, musi być skutecznie reklamowany. Aby reklama danego serwisu była skuteczna, musi trafiać w określoną liczbę odbiorców. Tutaj pojawia się problem. Z jednej strony, portale randkowe muszą gwarantować dyskrecję, z drugiej natomiast, osoby, które z niego korzystają lub będą potencjalnie korzystały są celem reklamowym. Odpowiada więc temat geolokalizacji oraz wszelkiego rodzaju śledzenia danych. Pozostają więc do dyspozycji szczątkowe informacje, a także reklama skierowana do danej grupy osób.

Reklama w socia mediach

Najlepszym sposobem reklamy jeśli chodzi o randki online jest reklama w social mediach. Oczywistym jest, że musi ona trafiać w określonych odbiorców, w tym przypadku, najlepiej, aby byli nimi mężczyźni w wieku pomiędzy 40 a 50 lat oraz 20 a 30 lat. Najwięcej bowiem jeśli chodzi o randki internetowe, portale takie wykorzystywane są właśnie przez mężczyzn w tym wieku. Nieco inaczej rozbija się to, jeśli chodzi o kobiety, bowiem tutaj najczęściej z tego typu serwisów korzystają Panie po ukończeniu 30 roku życia, a także do 25 roku życia.

Wykorzystując więc reklamę w social mediach, warto wziąć czynnik wiekowy pod uwagę. Ponadto, reklama serwisu powinna trafiać do osób, które nie znajdują się w związku małżeńskim.

Pozycjonowanie i adwords

Jeśli chodzi o pozycjonowanie serwisu randkowego, to nie należy ono do łatwych. Głównie dlatego, że konkurencja w tej wąskiej branży jest bardzo duża, a niestety, ale social media, stopniowo wypierają tego typu serwisy z sieci. Niemniej, uzyskanie odpowiedniej pozycji, na dobrą i często wyszukiwaną frazę, może przynieść zadowalające efekty w postaci ruchu i przełożenia na dobre wyniki. Dodatkiem, może być reklama Adwords, która dodatkowo poszerzy zakres reklamy. W ten sposób, znacząco poszerza się zakres reklamy oraz jej oddziaływanie. W przypadku portali randkowych, jest to ważne, bowiem większy zakres, to większa liczba potencjalnych odbiorców.