Pomimo głośnych zapowiedzi, rok 2018 nie przyniósł jak do tej pory wielkich zmian w świecie SEO. To, co było ważne dwa lub trzy lata temu, jest ważne również obecnie. Podkreślenia jednak wymaga nieco zmienione podejście do planu zamieszczania treści na stronach internetowych. Fachowcy w dziedzinie SEO coraz częściej mówią więc o topical authority.

Kompleksowo, ale szczegółowo

Koncepcja topical authority powstała w odpowiedzi na zasady działania robotów Google. Zostały one zaprogramowane tak, aby odsyłać użytkowników do stron, które prezentują kompleksowe podejście do określonego tematu. Internauta, który w wyszukiwarce wpisze hasło „objawy ciąży” z dużą dozą prawdopodobieństwa w pierwszych kilku wynikach otrzyma strony, które zawierają artykuły nie tylko o objawach ciąży, ale również informacje dotyczące całego przebiegu ciąży, możliwych dolegliwościach, przygotowaniach do porodu, diecie kobiety ciężarnej, wyprawce dla noworodka, itp. Nie wystarczy więc zamieścić na stronie jeden artykuł, który zawiera wysokie nasycenie określonym słowem kluczowym. Ważne stało się stworzenie takich treści, które oprócz głównego słowa kluczowego zawierają również słowa pochodzące z tej samej grupy tematycznej. W ten sposób robot Google oceni taką stronę jako specjalistyczną i właśnie do niej odeśle użytkownika poszukującego informacji na dany temat.

Jak gromadzić treści zgodne z topical authority?

Do poruszanego na stronie tematu należy więc podejść kompleksowo i bardzo szeroko. Tworząc tematyczną witrynę dobrze jest zaplanować cały cykl powiązanych artykułów. Wracając do przywołanego wyżej tematu objawów ciąży, pisząc artykuł dotyczący tego zagadnienia można powiązać go z kolejnym, który opisuje objawy ciąży występujące w pierwszym, drugim i trzecim trymestrze, a także z następnym, który wymienia badania wykonywane w kolejnych tygodniach ciąży. Ten z kolei skieruje czytelnika do kolejnego wpisu o najczęściej występujących patologiach ciążowych. Przykładów można wymieniać dużo, jednak ważna jest zasada – im więcej powiązanych słów kluczowych, tym strona lepiej wygląda w „oczach” robota Google.

Pisząc powiązane artykuły warto również linkować pomiędzy nimi i umieszczać odwołania. W ten sposób dzięki zastosowaniu topical authority, na stronie stworzy się pewnego rodzaju architektura informacji opowiadających kompleksowo o wybranym zagadnieniu.

Wymysł czy prawda?

Wyniki uzyskiwane przez strony stosujące topical authority pokazują jednoznacznie, że metoda ta nie jest kolejnym wymysłem specjalistów SEO. Stanowi realny sposób na podniesienie się strony w wynikach wyszukiwania w Google.

Related Post

Pozycjonowanie stron internetowych Nawet bardzo atrakcyjna i treściwa strona www nie przyniesie Ci oczekiwanych zysków, jeśli nie zainwestujesz w profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Istnieją sposoby na zwiększenie popularności witryny i ruchu na stronie np. S...